Celý projekt , nech je v letných mesiacoch.. Mohol by fungovať vo forme Letnej školy, ktorá by doučovala žiakov, pripravujúcich sa na augustové reparáty...
,,Prečo, v lete???ʻʻ
Minulý projekt (,,9.A") , si vyžadoval od učiteľov až 6 mesiacov účasti na tomto projetke. Výber kvalitných pedagógov teda do značnej miery limitujúci...
,,Hm, ok tak leto chápem ale aké sú.... ʻʻ
Plusy...
Tvorcovia budú mať k dispozícií väčší výber učiteľov ako pred tým.
Cieľ bude reálnejší ako v minulom projekte.Cieľ bude prejsť do ďalšieho ročníka...
,,Je to málo? ʻʻ , myslím si, že tento cieľ bude rovnako náročný. Učitelia budú pracovať zo značne demotivovanými deťmi. To nebude jednoduché... Deti by si samy porovnali svoj pokrok, čo dokázali pred a po ,,Letnej školeʻʻ . Je to menej stresujúce a príjemnejšie ako porovnať svoje výsledky s celonárodným testovaním, v čom by určite nemali šancu.
Deťom , ktoré urobia reparát (cieľ bude reálnejší, šanca na úspech je väčšia), ukážeme, že zlepšiť sa dá len treba chcieť...
Mínusy...
Leto= málo žiakov na projekt. Osobne verím , že sa nájdu, veď kto by nechcel byť v telke, že?
Leto=vysoké teploty znižujúce efektivitu učenia. Nuž, nech je to výzva pre učiteľov :-)
Výber učiteľov...
Výhodná by bola ,,zmeskaʻʻ učiteľov, tí ktorí mali skúsenosti s rómskymi žiakmi a tí, ktorí nikdy s nimi nepracovali. Bude zaujímavé sledovať ich pocity, názory i výsledky počas projektu.
Určite, by bolo dobré ukázať akú šancu majú tieto deti na lepšiu budúcnosť. Verím, že mnohé vďaka projektu budú mať lepšiu...